Seguidores e seguidoras

sábado, 31 de agosto de 2013

Regalo de despedida

  AVISO: Dado el alto nivel de azúcar de esta entrada, se recomienda a las personas diabéticas abstenerse de su lectura

  En estos momentos, el ángel que me ha robado el corazón para siempre viaja en un tren con dirección a Girona. Si aguien, cerca de los Aigüamolls ve una joven de mirada dulce como la miel, de sonrisa tierna y cautivadora, con unos pequeños pies tallados por el mejor de los orfebres, dignos de la mismísima diosa Párvati, y que responde por Ángeles, hágale saber que tiene algo que me pertenece. Y que, por favor, lo devuelva lo antes posible a su propietario. Ya que sin ese objeto, no soy sino un cuerpo vacío y sin alma.

Vuelvepiedras (Arenaria interpres)

   A modo de despedida (esperemos que lo más temporal posible), quiero despedirme con algunas de mis mejores fotografías hasta la fecha, realizadas esta misma mañana. Pues no hay mejor regalo posible que ofrecer lo mejor que uno puede dar de sí. Que será siempre apenas una mota de polvo para lo que un ángel como tú se merece, Mari. Porque nadie sino un ser celestial es capaz de provocar tan intenso tormento y tan enorme felicidad, al mismo tiempo, como tú has inflingido a este pobre muñeco, gobernado por los hilos del destino, en este mes de Agosto.

Correlimos tridáctilos (Calidris alba)

   Pero de igual forma que el socorrista reanima al ahogado, a través de golpes en el pecho si fuese necesario, o con el boca a boca insuflando el aire vital, tú has logrado revivirme. Mi corazón arde con el fuego más intenso que nunca tuvo, mientras miro hacia la luz de tu faro, que me alumbrará desde el Mediterráneo durante los grises meses del Otoño.


  Esta larga espera esconde un incierto futuro. Pero es la incertidumbre lo que ha alimentado siempre al filósofo, al escritor,... al poeta. Son los científicos los que se nutren de las certezas, y no es éste mi caso.
  En estos meses, escucharé tu voz y leeré tus palabras, en castellano, en gallego, en catalá, en inglés, en árabe o en francés, si hace falta; pues es tal la atracción que el Señor Shiva muestra hacia ti que parece haberte regalado el don para poder comunicar tu simpatía en tan diversas lenguas.


Correlimos zarapitín (Calidris ferruginea)

 Deseándote que llegues sin contratiempo a tu destino me despido, Ángeles.
 Te quiero. Pero eso tú ya lo sabes.

viernes, 30 de agosto de 2013

E agora un Carrán do Caspio (Sterna caspia)

 Nesta época do ano e sempre que a lagoa de Valdoviño estea aberta, pois ocorren estas cousas. É un "non parar". Agora apareceu un espectacular Carrán do Caspio (Sterna caspia), que entrou ao lago e, despois de se alimentaren durante unha hora, desapareceu. A familia dos carráns adoitan permanecer pouco tempo nas augas da lagoa. Poden descansar un pouco máis, se hai temporal, pero botan uns minutos e marchan para o mar, por onde seguirán os seus longos percorridos migratorios.



  Ésta é probablemente a miña terceira observación da especie na localidade, logo dunha cita de 2 exemplares o 7 de Setembro de 1988, e outro exemplar, identificado en grao de probable, en Setembro de 2003, penso. Trátase polo tanto dun ave moi escasa.



   Como digo, logo de botar un rato pescando e descansando no areal, perdino de vista. Así que imaxino que nestes momentos estará camiño de Baldaio, Ponteceso ou O Grove.



Carrán do Caspio (Sterna caspia)

Quizá a causa da súa fuxida foi ésta:


   Un helicóptero e un avión de Salvamento marítimo apareceron en escea voando baixo mesmo sobre a barra dunar. Comentáronme que había tamén un remolcador no mar. Mala cousa. Esperemos que se trate só dun simulacro e non doutro naufraxio máis na nosa costa.


   Despídome cunha foto que pensei que me saíra moi mal, pero resulta que ao final, a pesar de estar mal encuadrada e mal enfocada.... ten o seu aquel.... Deume unha idea para practicar.



jueves, 29 de agosto de 2013

Un mes de Agosto especial

     A lesión na perna non acaba de curar, así que sigo sen poder cargar o peso das ópticas (estou a converterme no típico "frikie fotero"). Son días para paseos por terreo fácil e para continuar as prácticas coa cámara. Na lagoa de Valdoviño, todo se mantén máis ou menos igual. Continúan por aquí o famoso Pilro semipalmado (Calidris pusilla) e outras especies igualmente atractivas, que xeneran unha enorme expectación entre os afeizoados, debido á escasa distancia na que se poden observar.

  Onte Pablo Gutiérrez realizaba unha sesión fotográfica, na busca da foto perfecta (eu por agora confórme coa foto decente). Antes diso, adicou un rato a diferentes "menesteres":

Pablo Gutiérrez apañando camarón na canle da lagoa

   Por alí andaba tamén un  paparazzi do "Hola", afotando unha parella que facía cochinadas escondidos entre as dunas:

  Falando en serio, comentábamos ambos o confiadas que se volven as limícolas en canto baixamos a nosa altura. Se cando estamos de pé, presentan moito temor, cando ún senta e permanece parado, poden achegarse moito. Pero é que se nos deitamos, demostran unha confianza sorprendente, chegando a ser necesario o modo macro para podelas enfocar. É unha maneira bastante repectuosa de observar e afotar sen causar moitas molestias.

Pilro semipalmado (Calidris pusilla, esda.) e pequeno (C. minuta, drta.)

Pilro semipalmado entre ferruxentos  (e un común). Un luxo de foto.

Pilro pequeno (Calidris minuta)

   O máis chamativo estes días é o incremento de Pilros ferruxentos (Calidris ferruginea), dos que hoxe contaba un mínimo de 10 exemplares, sen binóculos ni ná. Un pilro certamente bonito, e do que arestora podemos atopar todo tipo de plumaxes: adultos en transición, xóvenes cincentos e xóvenes crema. E como algúns non dispomos dunha biblioteca ornitolóxica de 200 volumes, algo que parece ser norma, non me vou romper a cabeza investigando cal é xuveníl, semi-adulto en 2ª muda ou hermafrodita. Van as fotos e listo.





Pilros ferruxentos (Calidris ferruginea), diferentes idades e plumaxes

     Onte pola tarde voltaba á lagoa. Pero era outro tipo de visita. Teño compartido con vós en "Bichos" momentos malos e moi malos, tanto no aspecto persoal coma colectivo (o último, o accidente do tren de Compostela). E hoxe quero compartir un momento feliz.

   Finalmente este mes de Agosto resultou moi especial para este que escrebe. O Destino quixo que un anxo irrumpira na miña vida, a modo de compensación por todos os disgustos e problemas que levo arrastrando desde o ano 2006, e que me estaban sumindo nun estado emocional de moita tristura e desesperanza. Case cando máis negro estaba todo para min, esta persoa conseguíu reanimarme, darme vida e lograr que me volvera later o corazón con forza. Con tanta forza como nunca o fixera antes.

  Ela regaloume unha parte importante do seu mes de vacacións e por iso estou infinitamente agradecido á providencia. Ao igual que as fermosas Gaivotas cabecinegras ou os elegantes Flamengos migran cara o lugar de "invernada", nos Aigüamolls de L´Ampordán, ela marcha tamén, levantándose agora un muro de distancia e tempo que xenera unha enorme incertidume. O futuro preséntase incierto, desde logo, e cheo de dúbidas e complicacións de todo tipo, algo ao que, por outra parte, estou afeito. Pero os naturalistas entendemos de migración, e sabemos moito do que é esperar con paciencia.

  Ángeles e un servidor na beira da lagoa (un momento inesquecíbel que recolleu amablemente Pablo Pita)

Un joc la vida és, amb regles que no s'han dit, però potser és bon consell "jugar net". T'estimo, Mari. Un petó.


martes, 27 de agosto de 2013

Una rareza en Valdoviño (Calidris pusilla)

      Mis planes para hoy eran bien distintos inicialmente, pero acabé en la laguna de Valdoviño (A Coruña), a donde me había acercado para controlar el estado del canal y donde quiso el destino compensarme, con una observación de esas que suceden muy de vez en cuando.


    El canal está definitivamente cerrado, así que ya ha comenzado la crecida, lenta, pero progresiva, hasta llegar a sus máximos niveles de inundación. Esperemos que no acabe con el esperpento de los últimos dos años y se permita abrir mecánicamente antes de que alcanze las cotas brutales de los últimos inviernos. Por el bien del ecosistema.


 Los estupendos fangales del NW están ya cubiertos, y ahora el intermareal cercano al "Pozo do Cura" se revela como uno de los más querenciosos para las aves. Allí fué donde hoy nos pusimos las botas con la presencia de un pequeño grupo de limícolas, modesto en número, pero de calidad. 
Con un protagonista destacado:



La verdad es que si no fuera por Pablo Gutiérrez, que apareció por allí, habría dado este pequeño correlimos por un menudo (Calidris minuta) . Pero resultó ser toda una bomba, de esas que mobilizan a las masas de bimberos: un Correlimos semipalmeado (Calidris pusilla), ave de procedencia norteamericana y que se presenta ocasionalmente por la costa gallega.


   Además de la pequeña palmeadura interdigital (muy poco visible) hay otros rasgos que le diferencian del menudo, como el manto gris uniforme, o la forma más robusta del pico, ligeramente más ancho sobre todo en la punta. Como digo, jamás me habría percatado de no haber estado Pablo por allí, que me estuvo explicando las características de la especie. Pongo una serie de fotos, que igual pasan veinte años antes de volver a verlo en A Frouxeira.




Correlimos semipalmeado (Calidris pusilla)

    Además de este glamuroso visitante, había más cosas interesantes:

- 7 Chorlitejos grandes (Charadrius hiaticula)
- Unos 30 Correlimos comunes (Calidris alpina)
- 1 Correlimos zarapitín (Calidris ferruginea)

Correlimos zarapitín (Calidris ferruginea)

- 15 Archibebes comunes (Tringa totanus)
- 1 Aguja colinegra (Limosa limosa) juvenil


    Pablo alucinaba cuando vió a qué distancia disparo habitualmente con mi pequeña SX50 de 500 eurillos, y lo bien que quedan las fotos (esta limosa estaba donde te dije)


Aguja colinegra (Limosa limosa) juvenil

 Pero no sólo de limícolas vive el hombre. Un Aguila pescadora (Pandion haliaetus) en pleno lance de pesca y un hermoso Martín pescador (Alcedo atthis) alegraron aún más la mañana. Que no se diga.

Martín pescador (Alcedo atthis) en "O Pozo do Cura"

  Tenéis suerte, que sigo de baja por la rodilla y no puedo llevar más óptica que la cámara pequeña. Así toda mi ocupación era sacar fotos, para vuestro solaz, que diría Don José Curt, el viejo maestro.

 Hasta otra.

sábado, 24 de agosto de 2013

Fechou a lagoa

Pois semelha que, finalmente, o peche da canle de desaugue da lagoa é definitivo. Se as marés de quasse cinco metros non fôrom quêm de a abrir, muito me temo que já começóu o lento processo de enchido da lagoa, devido aos aportes fluviais e aluviais. Assi que cómpre desfrutar do passo migratório nestes dias ou semanas que ficam até que desapareça o inter-mareal.

 Ponho-vos umhas fotos tiradas ontes na Frouxeira, por onde andavam tamém Antonio Gutiérrez, Pepín Rivera e o colega zamorano Juan Carlos Milán, que segue de cámping por alô.
  A verdade é que boto de menos fazer entradas mais diversas (botánica, entomologia, herpetologia,...) mas, por diferentes motivos, a penas podo me despraçar a outro lugar que nom seja Valdovinho. Ése é o motivo polo que, dum tempo para acô, prácticamente todas as fotografias som de aves.

 Pato frisado (Anas strepera) macho coa plumagem de "eclipse"


Águia pescadora (Pandion haliaetus)

 Aves aquáticas e marinhas no areal da Frouxeira, numha image clásica

Biluricos comúns (Tringa totanus) juvenís


   E, por outra banda, hoje ando canso (por umha boa "causa") e serei mais breve do habitual. Assi que vos deixo.

 Umha aperta

jueves, 22 de agosto de 2013

Looking for the SX50 limits

A few days ago, was experimenting again with my compact camera. Taking photos of moving objects with a "birdge" camera, as a bird flying, is something much more difficult that with a reflex one. But I have discovered some mistakes I usually made each time I tried. First of all: the zoom. I abused with it, cause if choose a maximum zoom (equivalent to a 1200 mm lens!), it´s quite imposible to frame the object, at least for me. Bridge cameras need much time to focus (reflex are really quick) , and this means another problem with flying objects.


 So, I decided reduce zoom when focus some gulls (medium of scale, around 600 mm), for better catching birds into frame. And worked!!


  Another handicap was chosen shot speed. I understood that a faster speed was necesary, and went up until 1/500 sec first...


...and 1/1000 sec after. Then, gull became "freezed" enough.

Black headed Gull (Larus ridibundus)

    Just in lagoon shore, a Lesser black-backed Gull, highly contrasted over dark waters, was a new oportunity for prove. On that sunny morning, light was really intense, and wanted to photograph it without "burn" the whites. Diaphragm don´t close more than F: 8 in SX50, so you must increase shot speed in those occasions when light is higher .

Lesser Black-backed Gull (Larus fuscus)

  Well, as you can see, I keep on proving...

   Greetings.