Seguidores e seguidoras

lunes, 9 de julio de 2018

Começa a tempada de libelinhas

   Esta fim de semana tinha coma objectivo controlar a emergência das nossas libelinhas, que está a adiar-se muito mais do habitual por mor do tempo chuvioso e frio destes últimos messes. Mentras escrevo estas linhas Ferrol coce-se baixo umha calor abafante (30 graos de máxima hoje) mas sábado e o domingo o vento de nordés trouxo nuvens com vento fresco. Porém atopamos já bastantes exemplares dalgumhas espécies.

  As mais abondosas fórom Lavacus sp (Sympetrum sp) , todos tenerais, Gaiteirinho florestal (Lestes viridis) e Gaiterinho bérber (Lestes barbarus), especialmente numha pradaria próxima à riveira de Vilaboa. Tamém fórom detectadas um exemplar de Lavacu escarlata (Crocothemis erythraea), outro de Doncelinha de copa (Enallagma cyathigerium) e outro de Doncelinha sp (Ischnura elegans provávelmente, pois é mais comum aqui).

 Gaiteirinho bérber (Lestes barbarus)

 Gaiteirinho florestal (Lestes viridis)

 Lavacu sp (Sympetrum sp)

Lavacu escarlata (Crocothemis erythraea)

  Com respeito às aves, a nossa família de Picanços vermelhos segue feliz na sua parcela.

Picanço vermelho (Lanius collurio)

 Nestas datas estám a saír os primeiros polos voantons de Peto verde (Picus viridis), que som doados de ver pousados em estacas ou postes da luz. A Chasca comum vai já pola segunda rolada da tempada.

 Chasca comum (Saxicola rubicola), voantons

  No ninho de Mergulhom do último post havia onte tres polos. Éstoutro, vizinho da mesma enseada, já vai por livre. Empreguei o trípode para o disparo.

 Mergulhom cristado (Podiceps cristatus)

    Se tiver que salientar duas aves rapaces presentes agora em Forcadas seriam o Milhafre preto, coloniçador recente da costa Norte, e o Minhato abelheiro, "especialidade" do local.

 Milhafre preto (Milvus migrans)

Minhato abelheiro (Pernis apivorus)

  Como dicia semelha que a calor vém em sério desta volta. Virá, logo, tempo de libelinhas.

Graças por me ler.

4 comentarios:

  1. Buen post de Odonatos y fijo que falta alguna libelulas mas aún por sacar en ese sito o por esa zona fijo ,un saludo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. De feito o sábado vim um Anax sp grande (imperator ou parthenope?). Sem dúvida que esta semana assistiremos a umha explossom odonatológica na zona. Vai estudando a guia.

      Eliminar
  2. Paréceme que o Lavacú é Sympetrum striolatum polo amarelo das patas entre outras cousas. A ver se vou eu tamén ás libeliñas que as teño abandoadas.
    ¿Garzas?
    Boa entrada Xabi. Apertas

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Eu cos tenerais paso de complicar-me. Fago igual que coas gaivotas inmaturas (em todo caso consulto com os expertos). De todos os jeitos alí estám citados já todos os sympetrum típicos.

      De garças... pois estou a ver vários exemplares jovens pola zona. Imagino que em disperssom desde as suas localidades de cria. A partir da semana próxima deveria chegar algumha Garça vermelha (Ardea purpurea) juvenil mas co encoro tan cheo, nom sei, nom sei...

      PD: Os tringa ochropus/glareola este ano nom vam ter moita lama onde pousar.

      Eliminar

Para comentar es necesario identificarse con nombre y apellidos