Seguidores e seguidoras

viernes, 7 de enero de 2022

Visita de controlo à ria de Ferrol

 Esta sexta feira (feriada em Ferrol) acheguei-me de novo até a ribeira Sul da ria de Ferrol para fazer um controlo rápido de aquáticas invernantes, especialmente no relativo a duas espécies bem interessantes como som o mergo cristado e o mergulhon de pescoço negro. 

Panorámica desde o meu "observatório" 

   O exemplar fêmea/juvenil de mergo cristado segue connosco. Tendo em conta que esta ria nom destaca pola sua riqueza anatídea sempre é umha observaçom com glamour.  

Mergo cristado (Mergus serrator)

  Este mergo adoita alimentar-se na baía de Maninhos, moitas vezes acompanhando os alavancos que ali estám. Sobretodo nas primeiras horas da manhá. Semelha que logo prefere as augas do Seixo e hoje voava cara alô arredor das onze da manhá, coa maré a baixar. Um dado imteressante para os censadores que vaiam cubir esta localidade nos censos de Janeiro


  Por desgraça a praia de Maninhos é moi escura de manhá (quando vou eu) e quase nom dá o sol. Umha mágoa, pois o mergo achega-se davondo à ribeira, sempre em zonas de muita sombra, complicadas para umha cámara bridge.

Mergo cristado (Mergus serrator)

Mergo cristado (Mergus serrator)
Nikon P1000  focal 2000 mm   ISO:450   V:1/250   F:6,3

   A outra aquática importante à hora do censo é sem dúvida o mergulhom de pescoço negro, que tem em Ferrol umha das localidades mais importantes de invernada, nom já na Galiza, senom em toda a costa N peninsular, com até 150 exemplares censados.

   Na seguinte image aparescem várias espécies típicas da ria: gaivota patimarela (Larus michahellis), corvo marinho cristado (Gulosus aristotelis), mergulhon de pescoço negro (Podiceps nigricollis) e um exemplar de pescador desportivo (Homo chipironensis)


  Em todos os controlos que figem este inverno sai umha cifra de 31-32 mergulhons de pescoço negro, a mais cativa desde que censo regularmente a espécie (há uns vinte anos).

Mergulhons de pescoço preto (Podiceps nigricollis). Grupo completo hoje

 Espero que estas notas breves sejam de utilidade para os colegas que vaiam censar a ria este ano.

Cidade de Ferrol (cos estaleiros à esquerda) desde Maninhos (Fene)

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Para comentar es necesario identificarse con nombre y apellidos