Sigo inmerso en el volcado de datos a ebird. Horas y horas de trabajo que parecen interminables. Tras casi dos meses se acerca el final y ya voy por 2018, un año en el que figura como destacada una lista de aves observadas en Doniños. Es una lista breve pero de un valor extraordinario por las especies que incluye, todas como reproductoras en diferente grado.
Además de la vuelta del carricero tordal y la buscarla pintoja como aves estivales era el segundo año en que se confirmaba la reproducción del escribano palustre en la laguna, tras varias décadas desaparecido. Todo un acontecimiento y sin lugar a dudas una de las noticias más importantes del año en Galiza a nivel ornitológico. Aunque estas cosas resulten absolutamente irrelevantes para la nueva generación de "pajareros", preocupados sólo por las dichosas rarezas.
Volantón de escribano palustre noroccidental (Emberiza schoeniclus lusitanica)
Tras el aviso de Damián Romay en 2017 hicimos un pequeño seguimiento a la especie y confirmamos su cría también en 2018. José Ramón Castro tomaba estas fotos preciosas a un macho cantor el 30 de Mayo, más bonitas aún al ser tomadas bajo la lluvia pero con una luz estupenda.
Escribano palustre cantando bajo la lluvia
Foto: José R. Castro Gómez (Sony RX10 III)
Foto: José R. Castro Gómez (Sony RX10 III)
Aprovecho para mandar un abrazo y dedicar esta entrada a José Ramón, que está ingresado en el hospital por un tema bastante preocupante (lleva una racha de mala suerte tremenda desde hace un año). Ánimo, Jose!
Gracias Xabier por este post y por lo que me enseñas un fuerte abrazo amigo.
ResponderEliminarO das comas e pontos non cho dou ensinado, polo visto. Outro abrazo.
EliminarAnimo José Ramón. Una preciosa foto del escribano palustre. ¿ Sabeis si estas tres especies existetodavía en la laguna de Doniños.
ResponderEliminarSalud
Pedro Cruzado Díaz
Non sabemos, Pedro. En principio e a falta de dados recentes atrévome a aventurar que a escribenta volveu para quedarse. Aínda que sexa un número mínimo de parellas reproducíndose con carácter irrgular. A folosa grande e pintada xa é outra cousa.
EliminarHabería que confirmar a cría do arundinaceus (que criaba nos anos oitenta, segundo os meus datos e os de Souza). A folosa pintada (Locustella naevia) necesita dun seguemento máis intenso, dados os seus hábitos tan reservados. Lamentablemente non hai ornitólogos dispostos a facelo (para ir paxarear a Costa Rica ou Islandia hai colas de xente voluntaria).
Apertas.
Boas,
ResponderEliminarXa me comentou Alexandre que estabas a subir información a eBird. É unha excelente nova e ogallá cunda o exemplo entre os ornitólogos galegos veteranos que teñen moita información nos seus cadernos.
Excelente traballo.
Unha aperta,
Martiño
Choio é moito do noso Señor, Martiño. Non debe ser doado para outros colegas que tamén teñen moitos cuadernos. Como dixen a alguén, deuse unha "conxunción de planetas" para que eu puidese dispoñer de tanto tempo, pero entendo que sexan moitos os que desistan. Porque xa non é só "copiar e pegar", senón que antes tes que ordear a información recollida, ás veces recopilada de maneira desordeada e ademáis cunha taxonomía diferente á de ebird (traballo extra á hora de subir as citas!). En fin, moito choio...
EliminarApertas.