A mellor época para observar mustélidos activos de día é a que vai de abril a agosto. Este ano comezamos a "Operación Mustela" un pouco antes do habitual.
Paisaxes do Xuvia
Nunha xornada fría para estas alturas do ano achegábame ata o meu local patch primaveral de As Regas (Moeche). O termómetro do carro indicaba -2ºC. Non está mal.
As Regas de Moeche ao mencer
Fixen o transecto principal (1,27 Km), que divido sempre en dúas listas en cumprimento do protocolo de ebird. Aquí vos poño o resultado conxunto do transecto. Coma sempre taxóns básicamente eurosiberiáns. Ata maio non voltan os picanzos e os boto de menos.
Peto verdeal ibérico (Picus sharpei) realizando o canto territorial
Ferreiro real (Parus major)
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:100 V:1/160 F:4
Colonia de pardais comúns (Passer domesticus)
Cardeal europeo (Pyrrhula pyrrhula)
Cardeal europeo (Pyrrhula pyrrhula)
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:200 V:1/400 F:4
Sony RX 10 III focal 45 mm ISO:64 V:1/320 F:4
PARTE 2: edición dixital en recurte extremo
Polo mesmo prezo vai outro post no que vos contarei algún dos "trucos" que emprego para mellorar a calidade das fotos, tomadas moitas veces desde unha distancia enorme ou cunha luz malísima. Comezamos cun verderolo. Mirade que recurte lle fixen. Falamos dunha imaxe tomada coa Sony RX10 (sensor de unha polgada) e a a ISO 800. A redución do ruido coa I.A. é a mellor opción.
Verderolo europeo (Chloris chloris)
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:800 V:1/250 F:4
Teño controlada unha parella de tordos visgueiros reprodutores na zona. É unha especie moi tímida e difícil de fotografar. Un caso perfecto para explicar como fago o recurte extremo.
Tordo visgueiro (Turdus viscivorus). Toma moi recurtada
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:100 V:1/100 F:4
Ún dos exemplares estaba a uns 50 ou 60 m. A esa distancia cómpre un recurte moi grande. E cando hai que recurtar moito pois canto máis baixo sexa o ISO mellor. A Sony permite un ISO mínimo de 64 e ata alí baixei, o cual me obrigou tamén a baixar a velocidade de obturación ata un absurdo 1/80 seg. Apoiei a cámara nunha estaca pero ainda así o bicho saíu lixeiramente desenfocado e con trepidación. E por suposto a un tamaño moi cativo.
Tordo visgueiro (Turdus viscivorus)
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:64 V:1/80 F:4
A foto orixinal non vale para nada. Todo un desafío que necesitaba dun procesado esixente para poder publicar unha foto na que se vise ben a especie cando menos.
Recurte aplicado ao RAW
Logo de escoller un recurte axeitado, para que o bicho se vexa ben, comeza o procesado. Ademáis de traballar parámetros básicos coma exposición, temperatura de color, contraste ou enfoque, adoito escoller un obxecto. O Lightroom dispón de varias ferramentas parecidas. Podemos ver se o "obxecto" está ben definido dándolle unha sobreexposición máxima, por exemplo.
"Obxecto" escollido sobreexposto
Invertindo máscara de filtro radial
Igual que no caso da máscara obxecto podemos aplicar unha sobreexposición ou subexposición extrema para comprobar a contorna afectada do filtro que conformamos.
Despois volvemos á exposición normal e aplicamos o efecto que queramos. Neste caso un desenfoque dun -25% (tamén baixei a "claridade" un pouquiño). Así conseguimos que o tordo teña máis "protagonismo" na composición ao ser a cousa mellor enfocada.
Tordo visgueiro (Turdus viscivorus). Toma moi recurtada
Sony RX 10 III focal 600 mm ISO:64 V:1/80 F:4
Moitas veces me consultan sobre qué cámara bridge comprar. Persoas de Galiza e de fóra do país. Ún dos consellos que sempre dou é que primeiro aprendan nocións básicas sobre fotografía. Se pretenden lograr fotos boas disparando en automático van jod...iso. O segundo consello é que instalen algún programa de edición dixital, ben gratuito ou ben de pago (eu teño Lightroom de pago por 12 euros/mes). É unha maneira de potenciar os vosos equipos.
Debedes entender unha cousa. A edición dixital non serve só para "mellorar" as fotos e que queden máis bonitas. Literalmente aumenta a distancia focal dos vosos equipos (se o facedes ben). Estes tordos visgueiros foron fotografados cunha focal de 200 mm equivalente a un 600 mm, pero logo dun procesado meticuloso o resultado é moi semellante ao que se tería feito cunha focal de 1200 ou 1500 mm. Todo isto que digo será unha herexía para un fotógrafo, pero podo asegurarvos que é tremendamente útil para os naturalistas que empregamos a fotografía coma ferramenta.
Para calquera consulta aquí me tedes, coma sempre.
Ningún comentario:
Publicar un comentario
Para comentar es necesario identificarse con nombre y apellidos