Seguidores e seguidoras

sábado, 21 de noviembre de 2020

Lagoa de Valdovinho aberta de novo!/Laguna de Valdoviño abierta de nuevo!

 Hai dez dias a Junta de Galiza procedia à abertura da canle de desaugue da Frouxeira logo do requerimento formal do concelho de Valdovinho. Co qual a lagoa recuperou a sua condiçom estuarina, natural durante esta época do ano, umha feliz nova que os ornitólogos ferrolanos agardamos cada Outono. Eu nom podo ir alô por mor do encerramento perimetral dos concelhos da ria, assi que subo umhas fotos partilhadas no facebook polo alcalde (Alberto González).

  Hace diez días la Xunta de Galiza procedía a la apertura del canal de desagüe de A Frouxeira, tras la solicitud formal del ayuntamiento de Valdovinho. Con ello la laguna ha recuperado su condición estuarina, natural durante esta época del año, una feliz noticia que los ornitólogos ferrolanos esperamos cada otoño. Yo no puedo ir allí debido al cierre perimetral de los ayuntamientos de la ría, así que subo unas fotos compartidas en el facebook por el alcalde (Alberto González).

Intermareais asomando na lagoa


Canle da desembocadura
(Imagens propiedade do Concelho de Valdovinho)

 Para todos aqueles e aquelas ornitólogas que podam ir pola Frouxeira lembro um conselho fundamental: olhade sempre a tábua de marés. Ao recuperar o funcionamento estuarino, as marés influem muito nos níveis hídricos da lagoa. Logo dumha preia-mar viva a lagoa estará moi chea e sem intermareais, co qual há menos aves (e veem-se muito mais longe).

  Para todos aquellos y aquellas ornitólogas que puedan ir por A Frouxeira recuerdo un consejo fundamental: mirad siempre la tabla de mareas. Al recuperar el funcionamiento estuarino las mareas influyen mucho en los niveles hídricos de la laguna. Luego de una pleamar viva la laguna estará muy llena y sin intermareales, con lo cual hay menos aves (y se ven mucho más lejos).

Cerceta (Anas crecca)

   Os "patos de superfície" resultam moi beneficiados por esta abertura, ao serem espécies que se alimentam em augas pouco fundas ou mesmo nos bancos de lama intermareais.

    Los "patos de superficie" resultan muy benficiados por esta apertura, al ser especies que se alimentan en aguas poco profundas o incluso en los bancos de fango intermareales.

Pato colher (Spatula clypeata)

Alavanco (Anas platyrhynchos)

Assobiador (Mareca penelope)

Pato rabilongo (Anas acuta)

  Porém, as aves que maiormente se beneficiam do baleirado da lagoa som claramente as limícolas, que recuperam o seu habitat máis característico, coma som os bancos de area e lama.

  Sin embargo, las aves que mayormente se benefician del vaciado de la laguna son claramente las limícolas, que recuperan su hábitat más característico, como son los bancos de arena y fango.

Pílharas cinzentas (Pluvialis squatarola) e maçarico ruivo (Limosa lapponica)

Becacinas comuns ou narcejas (Gallinago gallinago)

  Mas nom podemos esquecer outras espécies que tamém dependem de que a lagoa esteja aberta para sedimentar nela. Por exemplo a pica alpina, que tras se reproduzir em zonas de montanha passa o inverno em humidais litorais como A Frouxeira.

  Pero no podemos olvidar otras especies que también dependen de que la laguna esté abierta para sedimentar en ella. Por ejemplo el bisbita alpino, que tras reproducirse en zonas de montaña baja a pasar el invierno en humedales litorales como A Frouxeira. 

Pica alpina (Anthus spinoletta)

  Enfim, é a primeira vez em 35 anos que nom podo visitar a minha querida lagoa após a apertura (por motivos de sobra conhecidos). Aproveitade os e as que poidades ir.

  En fin, es la primera vez que en 35 años que no puedo visitar mi querida laguna después de la apertura (por motivos de sobra conocidos). Aprovechad los y las que podáis ir.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Para comentar es necesario identificarse con nombre y apellidos